Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling online

Bestellen

– Ga naar onze webshop www.arikaveranda.nl
– Op de home page kunt u meteen het product kiezen wat u zoekt.

– U kunt ook op veranda klikken en dan aan de linkerkant de filters gebruiken.
– Klik op de producten die u wilt bestellen.
– Ze komen dan in uw “winkelwagen” terrecht, indien u klaar bent met winkelen
– Kunt onderaan met de groene knop
in winkelwagen of bovenin op het winkelwagentje klikken.
– U komt dan in de winkelmand terrecht en ziet een overzicht van de door u gekozen producten.
– Vervolgens klikt u op:
Doorgaan naar afrekenen.

– U vult uw gegevens in en kiest de betaalwijze en zo voltooid u uw bestelling.
– U krijgt een bestellingsbevestiging na het voltooien van uw bestelling.
– Hierna neemt Arika veranda zo spoedig mogelijk contact met u op voor het maken van een afspraak.

 

Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Wat kan ik nu doen?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice door een mail te sturen naar support@arikaveranda.nl. Zet bij onderwerp bovenin: foute bestelling en uw bestelnummer.Leg in de mail ook kort uit wat er mis is gegaan. Afhankelijk van de situatie, zullen wij de bestelling aanpassen of de bestelling annuleren. Bij verkeerd bestelde producten storten wij het door u betaalde bedrag binnen 14 dagen terug. Vervolgens kunt u het door u gewenste product bestellen.

Hoe verwijder ik onderdelen uit mijn veranda/overkapping als ik deze niet nodig heb?

We bieden onze klanten een scherpe prijs aan, omdat we met pakketten werken is het niet mogelijk om bij uw veranda/overkapping bijvoorbeeld polycarbonaat platen of andere onderdelen weg te laten. Een mogelijk overbodig onderdeel kan hierom niet op mindering worden gebracht van het totaalbedrag.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat u een bestelling heeft geplaats via onze website, krijgt u hiervan een bevestigings email nadat uw betaling is ontvangen krijgt. Afhankelijk van uw betaalmethode, kan dit een aantal dagen duren. Na het ontvangen van uw betaling, neemt een van onze medewerkers zo spoedig mogelijk contact met u op voor het inplannen van een afspraak voor levering of montage. Op de dag van levering nemen onze chauffeurs ongeveer 30 minuten voor levering telefonisch contact met u op.

Wat moet ik betalen om mijn veranda/ overkapping te laten leveren?

Bij de levering is vanuit onze fabriek Bocholt Belgie de eerste 200 km gratis. Valt u buiten ons levergebeid. U kunt op onze website zelf berekenen wat het kost om de veranda/ overkapping te laten leveren.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

De betaalmogelijkheden zijn:

  • IDEAL: voor iedereen met een Nederlandse bankkaart
  • MASTERCARD:  via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • BANCONTACT:  via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • PAYPAL: voor iedereen die een account heeft bij paypal
  • Contant in de showroom Bocholt

 

Kan ik mijn bestelling in de showroom betalen?

Ja, u kunt uw bestelling meteen in de showroom betalen.

Let op: momenteel alleen contant mogelijk!!!

Kan ik ook achteraf betalen?

Ja, het is ook mogelijk om achteraf te betalen

Er is iets fout gegaan tijdens het betalen. Wat moet ik nu doen?

Controleer of het bedrag afgeschreven is van uw rekening. Neem daarna contact op met de klantenservice via de mail support@arikaveranda.nl . Houdt uw bestel- en rekeningnummer bij de hand, zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn met een oplossing.

Mijn computer/ internet viel uit. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling betaald is.

U ontvangt pas na afronding van de betaling een aankoopbon per mail waarin staat dat u betaald heeft.

Garantie

Ik heb producten bij een ander bedrijf dan Arika veranda gekocht, maar de producten zijn geleverd door Arika veranda. Bij wie moet ik voor de garantie zijn?

Voor de garantie van de producten die u niet bij Arika veranda gekocht heeft gaat u naar het bedrijf waar u de producten heeft gekocht.

Hoeveel jaar garantie heb ik bij Arika veranda?

De wettelijke garantie houdt in dat uw product na aankoop datgene doet en moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Een goede investering en zorgeloos genieten door de 5 jaar fabrieksgarantie, onverminderd de wettelijke rechten van de consument op alle onderdelen van de producten die aangeboden worden op onze website.

Hoe zit het als ik onderdelen gebruik die niet van Arika veranda zijn?

Bij het gebruik van onderdelen die niet van Arika veranda zijn, zal de garantie op de constructie vervallen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van andere typen dakpanelen, houten staanders maar ook alle andere onderdelen die toegevoegd of gewijzigd worden ten opzichte van de standaardproducten van Arika veranda.

Meer informatie over polycarbonaat

Arika Veranda gebruikt de polycarbonaat platen van Macrolux Multiwall.

Voor meer techniche informatie klik hier

Garantievoorwaarden van Macrolux zij geven 10 jaar garantie. Klik hier voor het garantie certificaat te bekijken.

Gebruik en onderhoud

Hoe zit het met condensvorming in polycarbonaat platen?

Condensvorming treedt regelmatig op in polycarbonaat platen, dit is een normaal verschijnsel. Omdat de polycarbonaat platen moeten kunnen ademen, zijn deze platen afgetaped met geperforeerd tape aan de gootkant. Hierdoor kan er condensvorming in de platen ontstaan. Dit is zichtbaar in de vorm van een balkje condens aan de gootkant van de platen, waar condens ook druppels kan vormen. Dit heeft echter geen nadelig effect op de platen. De zichtbaarheid van condens is bij helder polycarbonaat het grootst. Bij opaal polycarbonaat platen is de condens nauwelijks zichtbaar omdat deze platen donkerder zijn. Meer informatie hierover klik hier van onze fabrikant.

De antidusttape mag niet van de platen afgehaald worden om condensvorming tegen te gaan. Zo kan er namelijk vuil en groene aanslag in de platen komen.

Welk type glazen dakplaten worden er gebruikt?

Wij gebruiken in onze veranda/overkappingen veiligheidsglas met samenstelling 4-4-2 van 8,76 mm dik. Dit is gelaagd glas. De platen zijn geheel doorzichtig. De samenstelling 4-4-2 staat voor twee lagen glas van vier millimeter dik met daartussen twee lagen PVB van 0,38mm. De tussenlaag van PVB geeft extra sterkte en houdt het glas bij elkaar in het geval dit kapot mocht springen.

Hoe kan ik mijn veranda/terrasoverkapping het beste onderhouden?

De veranda/terrasoverkappingen zijn door het gebruik van aluminium onderhoudsarm. Indien nodig, kunt u met een natte doek het aluminium afnemen en met de uitschuifbare zeem het dak schoonmaken. Het gebruik van schurende en bijtende middelen raden wij af.

Het lijkt alsof mijn veranda af en toe kraakt. Hoe komt dit?

Dit komt doordat de verschillende onderdelen waar de veranda/overkapping uit bestaan een bepaalde hoeveelheid uitzetten en krimpen wanneer de omgevingstemperatuur veranderd. Doordat bijvoorbeeld het polycarbonaat meer uitzet dan het aluminium of de stalen balk die in de goot verwerkt zit, schuiven sommige onderdelen langs elkaar af waardoor gekraak kan ontstaan. Een overkapping van 6,00 m zal bijvoorbeeld bij een temperatuurverschil van 40 graden (-10 tot 30 graden) 1,5mm langer worden doordat het aluminium uitzet.

Ik wil het dak van mijn veranda schoonmaken. Kan ik erop lopen?

Arika veranda adviseert om niet op de dakplaten te lopen. Het is wel mogelijk om een plaat of plank te gebruiken om het gewicht over meerdere liggers te verdelen en hier op te staan. Deze kunnen een gewicht van maximaal 125 kg dragen.

Condensvorming bij een glazendak.

Bij een glazen dak ontstaat bijna nooit condensvorming. Het kan soms wel voorkomen dat er condensvorming ontstaat onder de dakplaten (vergelijkbaar met de voorruit van een auto) wanneer een overkapping (gedeeltelijk) afgesloten wordt. Wanneer dit het geval is, adviseren wij om de terrasoverkapping te luchten door bijvoorbeeld de glazen schuifdeuren open te zetten.

Inmeting

Komen jullie langs voor de juiste maten in te meten?

Bij Arika veranda heeft u de mogelijkheid om de inmeting door ons te laten doen. Dat kan door op de home page op de knop inmeting 

Inmeting is eigenlijk heel gemakkelijk. De meeste van onze klanten doen de inmeting zelf. Mocht u toch meer informatie willen bekijk dan onze inmeting video.

Wanneer u zelf de maten doorgeeft kunnen wij uw opdracht veel sneller uitvoeren, dan wanneer er iemand van Arika veranda komt inmeten. Houd hier rekening mee.

Hoe moet ik mijn veranda/terrasoverkapping opmeten?

Om het u als klant makkelijk te maken hebben wij een video hiervan voor u opgenomen.

Bekijk hier onze video:

Hoe plan ik een inmeting?

Hoe plan ik een inmeting?

Als u boven de € 2.500,- besteld wordt aan producten in onze webshop.

Wordt het inmeting geld weer terug gestort op uw rekening.

1 Op onze home page staat rechts een knop inmeting. Klik hierop

2 Vervolgens komt u op een pagina terecht waar u uw adres gegevens kunt invoeren. Het systeem berekend dan de prijs vanuit onze fabriek tot uw adres.

Met uitzondering van het waddengebied.

3 Vervolgens gaat u door naar de knop doorgaan met afrekenen.

4. Dan vult u hier uw gegevens in.

5. Kies vervolgens bestelling afronden.

Een medeweker neemt dan spoedig contact met u op om een afspraak te plannen.

Vervolgens komt iemand van Arika veranda op de gemaakte afspraak bij u langs. Wanneer hij de maten heeft opgenomen gaat hij u verder helpen met het plaatsen van de bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan de inmeting?

In principe is de inmeting gratis, mits er boven de € 2.500,- besteld wordt aan producten in onze webshop.

Op onze home page staat rechts een knop inmeting. Klik hierop

Vervolgens komt u op een pagina terecht waar u uw adres gegevens kunt invoeren. Het systeem berekend dan de prijs vanuit onze fabriek tot uw adres.

Met uitzondering van het waddengebied.

Levering- Afhaling

Wat moet ik betalen om mijn veranda/ overkapping te laten leveren?

Bij de levering is vanuit onze fabriek Bocholt Belgie de eerste 200 km gratis. Valt u buiten ons levergebeid. U kunt op onze website zelf berekenen wat het kost om de veranda/ overkapping te laten leveren.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen.

Wanneer u zelf een bestelling komt ophalen kan dit op onze locatie in Bocholt België. Neem van te voren telefonisch contact op met een van onze medewerkers zodat het klaar gelegd kan worden voordat u komt. Wij adviseren u bij zwaardere producten met twee personen te komen.

Adres gegevens:
Arika Veranda
Paulsenstraat 14
3950 Bocholt Belgie

Kan ik mijn bestelling na 18.00 uur en ook in het weekend afhalen?

Ja, dit is alleen mogelijk wanneer u dit tijdig aangeeft bij een van onze mederwerkers.
Afhaling:
Arika veranda
Paulsenstraat 14
3950 Bocholt Belgie

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Nadat Arika veranda uw betaling ontvangen heeft, neemt een medewerker zo spoedig mogelijk contact met u op voor het vaststellen van de bezorgdatum. Arika veranda bezorgt de producten op de overeengekomen bezorgdatum tussen 07.30 en 21.30. Onze chauffeurs bellen u zodra zij onderweg zijn naar uw adres. U kunt de dag voor bezorging of op de dag van bezorging bellen naar onze klantenservice voor informatie over de route van de afleverbus waar uw bestelling mee zal worden afgeleverd. Onze klantenservice geeft u hierbij informatie over de lengte van de route tot uw adres, zodat u een indicatie heeft wanneer u de aflevering kunt verwachten.

Op welke dagen kan mijn bestelling geleverd worden en gemonteerd?

Wij leveren en monteren 7 dagen per week. Zo kunnen we aan iedereen zijn agenda schikken.
Een van onze medewerkers neemt contact met u op zodra de betaling voldaan is. Om samen een afspraak in te plannen.

Kan ik op een ander adres laten leveren?

Ja, dat is mogelijk. U kunt dat onderaan bij uw bestelling bij de notitie aangeven.
Zorg er altijd voor dat er een bevoegd persoon aanwezig is om de afleverbon te ondertekenen. Dit is enkel voor de ontvangst.

Wordt er in de vakantieperiodes ook geleverd?

Ja, Arika veranda levert het hele jaar door.

Tot waar worden de bestelde producten geleverd?

Aflevering vindt plaats tot de eerste drempel (begane grond). Indien de chauffeur u in overleg helpt het artikel naar een ruimte in de woning of naar de tuin te verplaatsen, dan is dit altijd voor eigen risico tenzij u in geval van schade ernstige nalatigheid of opzet kan aantonen.

Ik laat de producten van Arika veranda door iemand anders monteren. Wanneer kan ik de montage het beste inplannen?

Het is belangrijk dat u pas een afspraak maakt met u monteurs nadat uw bestelling is afgeleverd. Door bijvoorbeeld een defect aan de bus of overmacht kan het namelijk voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance of vergoeding van gemaakte kosten zoals voor de door u ingehuurde monteurs op van toepassing.

Wordt mijn bestelling altijd in één keer geleverd?

In principe wordt een bestelling altijd in 1x geleverd en kan hier niet van worden afgeweken. Mocht u dit wel willen, dan rekenen we hier € 60,- verzendkosten voor. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via email support@arikaveranda.nl . 

Een bestelling kan bij uitzondering op bovenstaande regel alleen kosteloos in meerdere delen geleverd worden als deze uit meerdere producten bestaat. Een voorbeeld is een enkele bestelling waarin een overkapping en glazen schuifwanden zitten. Dit dient u dan wel af te stemmen met de klantenservice tijdens het inplannen van uw bestelling voor de levering.

Bij levering is gebleken dat ik de verkeerde maat heb besteld.

Bij Arika veranda zijn alle veranda’s maatwerk en kan niet gerouteneerd worden.

Montage

Kan ik zelf een veranda/terrasoverkapping plaatsen?

Jazeker, velen zijn u al voor gegaan. Met behulp van de  montagevideo  kunt u de veranda/terrasoverkapping zelf monteren.

Kan Arika veranda de montage uitvoeren?

Jazeker kunnen wij de montage voor u uitvoeren.
Ja, u kunt montage aanvinken op de productpagina van het product dat u wilt bestellen. Zo kunt u montage bestellen bij de veranda/terrasoverkappingen, maar ook van de accessoires. Accessoires monteert Arika veranda enkel onder veranda/ terrasoverkappingen die zijn gezet door Arika veranda. Voor onze montagediensten worden extra kosten in rekening gebracht. Deze kosten kunnen per product verschillen. Kijk op de betreffende productpagina’s hoeveel deze montagekosten bedragen.

Welke voorbereidingen dien ik te treffen voor het uitvoeren van de montage?

– De muur waar de veranda/terrasoverkapping tegenaan komt dient in zijn geheel vrij te zijn van obstakels. Zorg ervoor dat bijvoorbeeld een regenpijp, lamp enz. van tevoren weggehaald is.

– En muur dient helemaal vlak door te lopen. Mocht een muur verspringen (naar voren of achteren) dan dient de rest van de muur egaal gemaakt te worden zodat het muurprofiel van de overkapping hier tegenaan gemonteerd kan worden.
– Wanneer een muur egaal gemaakt wordt of verstevigd wordt met een houten balk dan dient dit ook stevig genoeg gedaan te worden zodat deze het gewicht van de veranda/overkapping kan dragen. Een veranda/overkapping wordt namelijk om de 50 centimeter bevestigd met slagpluggen/torx schroeven welke elk een gewicht van 100 kilogram moeten kunnen dragen. De achtergrond moet dit ook kunnen dragen.
Afvoer van water:
Let op wanneer u terras bestaat uit een harde vloer en er moet gehakt of opengezaagd worden voor aansluiting,dient u zelf uit te voeren voordat het montage team komt. Zodat het montage team zonder obstakel aan het werk kan gaan.

Hoe bereken ik de exacte hoogte van het muurprofiel en wat is de maximale doorloophoogte?

Welke voorbereidingen dien ik te treffen in mijn tuin voordat het montageteam komt?

– Verwijder alle obstakels op de plek waar gewerkt gaat worden: haal tafels/stoelen/planten weg.

– Gaat u het terras ook nog vervangen? Doe dit dan bij voorkeur ná het plaatsen van een veranda/overkapping. Tegels kunnen dan later namelijk netjes op de staanders aangesloten worden bij het leggen van het nieuwe terras. 

– Ligt uw tuin open? Wanneer er nog geen terras ligt en alleen zand, neem dan even contact op met onze klantenservice via email support@arikaveranda.nl . Onze monteurs werken namelijk liever met een stevige. In zo’n geval is het nodig om planken neer te leggen waar zij op kunnen werken. 

– Wanneer er een gootje voor de afwatering ligt in uw tuin, dient u deze van tevoren te verwijderen als deze in de buurt komt van de betonpoeren. 

– Indien u een trappengat in uw tuin hebt, en deze zich in het gedeelte bevindt waar de overkapping geplaatst zal worden, dient u het trappengat zelf op te vullen met een stevige plank of andere afdekplaat zodat hier overheen gelopen kan worden. Zorg ervoor dat onze monteurs goed uit de voeten kunnen en onbeperkt hun werkzaamheden kunnen uitvoeren. Indien onze monteurs constateren dat hun veiligheid in het geding komt kunnen zij uw overkapping niet monteren. 

– Dient uw tuin opgehoogd te worden? Bereken de benodigde hoogte aan uw gevel zijaanzicht   Zorg ervoor dat de doorloophoogte aan de voorkant van uw overkapping niet meer dan 2,40 meter bedraagt vanwege het ingraven van betonpoeren. Dient het muurprofiel hoger bevestigd te worden dan mogelijk is bij u, omdat er bijvoorbeeld ramen in de weg zitten? Dan is het nodig om uw tuin op te hogen tot een punt waar het muurprofiel wel bevestigd kan worden. Door de tuin op te hogen komen de staanders namelijk hoger te staan waardoor dit wel mogelijk is. Bereken met hoeveel centimeter u uw tuin op dient te hogen door gebruik te maken van zijaanzicht . berekening. Het is niet mogelijk om af te wijken van de hoek van 8 graden waaronder de veranda/overkapping geplaatst dient te worden. 

– Dient uw tuin verlaagd te worden? Het kan het ook gebeuren dat uw huis aan de lage kant is, waardoor de doorloophoogte lager wordt dan 2,10 meter. Dit is op zich geen probleem, maar voor uw gemak raden we toch minimaal een doorloophoogte van 2,10 meter aan. Indien mogelijk raden we u aan de tuin wat te verlagen. Gebruik hiervoor ook zijaanzicht .berekening om te berekenen met hoeveel centimeter de tuin verlaagd dient te worden om op een doorloophoogte van 2,10 meter uit te komen. Het is niet mogelijk om af te wijken van de hoek van 8 graden waaronder de veranda/overkapping geplaatst dient te worden. 

– Is er sprake van sneeuw of vorst? Zorg er dan voor dat de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij is in verband met de veiligheid van onze monteurs. Ook dient de route naar en het terras zelf ijs- en sneeuwvrij te zijn gemaakt. 

-Zorg voor een stroompunt waar een haspel op aangesloten kan worden. Deze dient voor de diverse elektrische gereedschappen die monteurs bij de montage gebruiken. 

– U dient de fundering van uw bestelling zelf te verzorgen wanneer u deze niet bij uw aankoop besteld heeft. Bij de fundering van de glazen schuifdeuren is het van groot belang dat deze volledig waterpas ligt om kieren te voorkomen. 

– Verzakt uw grond? In het geval van veengrond of inklinkende grond zult u zelf voor een fundering moeten zorgen welke 750 kilo per staander kan dragen.

– Zorg ervoor dat de diepte en breedte waar de veranda/overkapping geplaatst wordt, ruim genoeg zijn zodat de staanders goed geplaatst kunnen worden. Wanneer dit niet het geval is, is er een kans dat de veranda/overkapping niet geplaatst kan worden of glazen schuifwanden niet gemonteerd kunnen worden.

Kan ik mijn zonnenscherm laten hangen?

Nee, dit is niet mogelijk. Ook uw zonnenscherm dient van te voren verwijdert te worden.

Hoe moet mijn veranda gefundeerd worden?

Indien u een terras heeft met een fundering van beton dan kan de terrasoverkapping zonder extra betonpoeren worden gezet, mits de fundering van beton 750 kg kan dragen. In alle andere gevallen zijn er betonpoeren nodig voor elke staander van de terrasoverkappingen. Eén van deze staanders dient een afvoersysteem te hebben.

Wat is er inbegrepen bij de montage?

De onderstaande punten dient u te verzorgen voordat Arika veranda met de montage begint:

  • De werkplek waar de veranda/terrasoverkapping geplaatst gaat worden is vrij van obstakels. Tafel/stoelen/planten/zonnenscherm etc weghalen
  • Een stroompunt voor de te gebruiken gereedschappen aanwezig.
  • Er zijn geen obstakels zoals zonluifels, rolluiken en/of aan de gevel bevestigde materialen op de plek waar de veranda/terrasoverkapping tegen de muur aan gemonteerd zal worden.
  • Indien LED verlichting: er is een geaard buitenstopcontact (230V~) aanwezig op de locatie waar de terrasoverkapping gemonteerd gaat worden.
  • De bekabeling van de veranda werken wij netjes weg. Wij sluiten de veranda ook aan, maar het weg werken van de kabel naar u huis toe dient u zelf te verzorgen.

 

Beton/ Betonpoeren:

  • Bij het gebruik van beton/ betonpoeren worden er tegels weg gehaald om de betonpoeren in te graven. De tegels rondom de staander worden niet terug gelegd.

 

Waterafvoer van de veranda/terrasoverkapping:

  • Arika veranda boort een gat van 80/75/70mm in een van de buitenste staanders op een door u aangewezen plek waar een PVC bocht in geplaatst zal worden waarna onze monteurs een kiezelbak maken als het nodig is waar het water in wegloopt.
  • Arika veranda monteert de veranda/terrasoverkapping op de mee bestelde beton/ betonpoeren waarbij het water via het beton/ betonpoeren direct aangesloten zal worden binnen 50 cm bereik van de paal.
  • Let op wanneer u terras bestaat uit een harde vloer en er moet gehakt of opengezaagd worden voor aansluiting,dient u zelf uit te voeren voordat het montage team komt.

 

Fundering voor onder de schuifpui:

 

  • U zorgt zelf voor de fundering:

 

Bij het plaatsen van schuifdeur is het zeer belangrijk dat de fundering waterpas ligt om kieren en problemen te voorkomen.Wij plaatsen de glazen schuifdeur op deze ondergrond, maar wij zijn niet verantwoordelijk wanneer blijkt dat de fundering niet waterpas ligt of andere problemen hierdoor ontstaan.

  • Wij regelen de fundering:

Dan maken wij gebruik van een aluminium funderingskoker. De ondergrond dient wel waterpas te liggen. Vrij van wortels etc.

Afkitten:

  • Wanneer u gekozen heeft voor een 16 mm polycarbonaat spie wordt deze ook af gekit max. 3 mm, waar mogelijk is. U dient er alleen rekening mee te houden. Deze spie is bedoelt om de opening naar u buren toe af te dekken. De spie is niet water en tocht vrij.
  • Wanneer u gekozen heeft voor volledig dicht met 16 mm polycarbonaat platen wordt deze ook af gekit max. 3 mm, waar mogelijk is. U dient er alleen rekening mee te houden. Deze platen houden wel wat wind en regen tegen, maar is nooit volledig water en tocht vrij. Wilt u dit wel, dan adviseren wij om volledig dicht met vast glas + glazen spie te nemen.

Wat voor een afwerking wordt gebruikt tussen mijn muur en veranda?

We werken deze ruimte waterdicht af met kit. Het kan zijn dat er gedeeltes tussen zitten met meer of minder kit wanneer de stenen van uw muur niet helemaal gelijk lopen of hetzelfde zijn. De kitrand zal dus niet altijd helemaal gelijk lopen.

Ik heb de producten zonder montage besteld, maar ik krijg niet alles volledig gemonteerd. Kan ik Arika veranda alsnog de montage laten uitvoeren?

Dit is enkel mogelijk indien het om te montage van een veranda/ terrasoverkapping gaat met eventueel bijbehorende accessoires en het een situatie betreft die Arika veranda volgens de montagehandleiding kan monteren. Het is dus niet mogelijk enkel een glazen schuifwand of een accessoire alsnog door Arika veranda te laten monteren. De prijs voor het volledig afmaken van de montage van de terrasoverkapping door Arika veranda is gelijk aan de montageprijzen die u betaald zou hebben indien u de montage direct door Arika veranda had laten verzorgen. Hierbij speelt het dus geen rol hoe ver u bent gekomen met de montage van de veranda/terrasoverkapping. Indien u onderdelen onbruikbaar heeft gemaakt, dan dient u deze onderdelen ook toe te voegen aan uw bestelling. In het opmerkingenveld op de afrekenpagina omschrijft u de huidige status van de montage. 

Arika veranda neemt na uw bestelling van de montage voor de veranda/terrasoverkapping en de montages voor de mee bestelde accessoires zo spoedig mogelijk contact met u op om de montage met u in te plannen. Op de dag(en) van montage controleren onze monteurs of de reeds uitgevoerde montage is gemonteerd volgens de montagehandleiding en indien nodig corrigeren zij gemaakte fouten. Na het voltooien van de montage door onze monteurs geeft Arika veranda dezelfde garantie op de terrasoverkapping en accessoires als dat Arika veranda de producten direct had gemonteerd. U kunt bij onze klantenservice nagaan wat de huidige levertijd is op montage.

Kan ik mijn veranda op mijn dakterras laten monteren door jullie.

Ja, dit is mogelijk. U moet dit wel duidelijk aangeven bij onze klantenservice via mail support@arikaveranda.nl want hier zijn extra kosten aangebonden.

Mijn achtertuin is niet goed bereikbaar. Welke voorbereidingen dien ik te treffen?

Wanneer Arika veranda uw producten alleen komt bezorgen en uw achtertuin niet bereikbaar is, bezorgen we enkel tot aan de voordeur.

 

Wanneer Arika veranda uw bestelling komt monteren dient u ervoor te zorgen dat uw tuin goed bereikbaar is. Wanneer uw tuin bijvoorbeeld alleen bereikbaar is over het water, zult u ervoor moeten zorgen dat de monteurs de onderdelen over een brug kunnen tillen naar uw achtertuin. Deze brug zult u zelf (tijdelijk) moeten laten bouwen en dient aan de Arbo wetgeving te voldoen. In toevoeging op eventuele Arbo eisen, is het voor ons noodzakelijk dat de brug 250 kilo per strekkende meter moet kunnen dragen, dat er genoeg loopruimte is voor de monteurs, de brug dient daarom minimaal 60 centimeter breed te zijn. Ook zullen de monteurs er makkelijk op en af moeten kunnen. Aan het begin en einde van de brug mag de afstap naar beneden dan ook niet groter zijn dan 30 centimeter (1 trede). De brug dient te staan gedurende de periode dat de monteurs aan het werk zijn.

Overige vragen

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping?

In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping.
In Nederland is het plaatsen van een terrasoverkapping vergunningsvrij indien:

– De terrasoverkapping niet meer dan 50% van de tuin zal beslaan.
– De terrasoverkapping kleiner is dan 30 M2.
– Dat de hoofdbewoning, de hoofdbewoning zal blijven. Dit houdt in dat u niet onder de terrasoverkapping gaat wonen, maar dit een ruimte voor erbij is.

 

Kan ik de glazenschuifwanden of aluminiumschuifdeur na montage nog verplaatsen?

Ja, echter biedt Arika veranda dit niet als service aan en dient u er rekening mee te houden dat u verbruiksonderdelen zoals bijvoorbeeld schroeven en kit extra dient aan te schaffen. Indien op een juiste manier verplaatst, dan blijft de garantie van toepassing.

Welke Kwaliteitsnormen gelden er voor het glas?

Lees hier alles over de richtlijnen voor de beoordeling van geleverd glas.

Wat is de gemiddelde levensduur van een veranda

Bij goed onderhoud minimaal 25 jaar.

Arika veranda heeft mijn bestelling niet op de afgesproken datum geleverd, wat nu?

Door bijvoorbeeld een defect aan de bus kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance op van toepassing.

Service

Er is een onderdeel defect geleverd wat moet ik nu doen?

Controleer voodat u gaat monteren of uw bestelling compleet is en vrij is van defecten. Mocht iets defect zijn, monteer dit dan niet. Wij kunnen het onderdeel niet meer omruilen als u het toch nog gemonteerd hebt. Wat moet u doen. Maak foto’s van het beschadigde onderdeel en mail dit naar: support@arikaveranda.nl vergeet niet uw order nummer en adres gegevens erbij te vermelden. Let op wanneer er een onderdeel moet worden omgeruild of nageleverd worden, gebeurd dit alleen kostenloos in onze levergebieden. Anders moeten wij transport kosten in rekening brengen.

Arika veranda heeft mijn bestelling niet op de afgesproken datum geleverd, wat nu?

Door bijvoorbeeld een defect aan de bus kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance op van toepassing.

Ik heb een onderdeel beschadigd, wat nu?

Wanneer het een minimale beschadiging betreft, kunt u met behulp van een lakstift of spuitbus de beschadiging wegwerken. Wanneer het een grote beschadiging betreft, kunt u het losse onderdeel bestellen. Bestel het losse onderdeel in onze webwinkel die u terug kunt vinden onder de kop “losse onderdelen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Geef uw klacht over een product of over de dienstverlening via mail naar support@arikaveranda.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Arika veranda neemt binnen 5 dagen contact met u op om een inhoudelijke reactie te geven. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog anuleren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Omdat bij Arika veranda alles uit maatwerk bestaat kunnen wij dit niet anuleren.